Inimese ja arvuti suhtlus, ergonoomika ja kasutatavus (Nädal 12)

Positiivne näide kasutatuvusest veebis

Positiivne näide kasutatuvusest oleks näiteks Google Maps. Kaartidel ning muudel navigeerimisteenustel on tavaliselt üsangi palju tähtsat informatsiooni mida tuleb kuvada, kuid kellelegi ei meeldi kui talle visatakse rida andmeid näkku. Inimesel on tavaliselt ikka lihtsam aru saada millestki, mis on minimalistlik ja konkreetne. Sellepärast arvangi, et Google Maps on hästi tehtud tarkvara, sest andmeid suudetakse kuvada nii, et inimest need kognitiivselt ei väsita. Keskkonnas on lihtne orienteeruda ning kõik on loogiline, mistõttu inimesed seda just kipuvadki eelistama üle Bing Maps'i näiteks.

Negatiivne näide kasutatuvusest veebis

Negatiivseks näiteks tuleb kõige paremini meelde just veebilehed kus on väga palju reklaame, pop-up'e ning on üldiselt agressiivse olekuga nii disaini kui ka interaktiivsuse poolest. Kõige paremini illustreerivad seda näidet just uudisteportaalide leheküljed. Näiteks Delfi puhul on reklaame tohutult palju, et igakord kui lehekülg värskendub tuleb 3 erinevat reklaamikasti linnukesest kinni panna, et veebileht ei oleks häiriva välimusega. Peale selle on ka näiteks pildigalerii vaatlemiselt nö timer, mis iga x sekundi või lehekülgede lappamise tagant söödab kasutajale peale uue pealetükkiva reklaami. Välismaiste uudisteportaalide puhul on mõnikord olukord veel hullem. Sisenedes tuleb reageerida küpsistetingimustele, järgnevalt tuleb leida väike nupp kust saab keelduda selle uudisteportaali regulaarsete teavituste saamisest, siis tulevad reklaamid jne. Tihtipeale on vajadus saada lihtsalt kiire vastus lihtsale küsimusele, aga selleks tuleb näha koomiliselt palju vaeva. Tahaks väga loota, et tulevikus, tehakse midagi selle jaoks, sest AdBlock aitab ainult kohati.

Kommentaarid

Populaarsed postitused sellest blogist

Võrkude rikkusː vabast tarkvarast vaba kultuurini (Nädal 10)

Arendus- ja ärimudelid (Nädal 11)

Andmeturveː tehnoloogia, koolitus ja reeglid (Nädal 14)