Arendus- ja ärimudelid (Nädal 11)
Arendusmudel
Zoom on tänaseks üks populaarsemaid videokõne keskkondi. Populaarseks sai ta 2020. aastal, COVID-19 pandeemia ajal, kuid tegelikult avaldati Zoom juba 2013. aastal. Ettevõte on kogu oma aja jooksul kasutanud väledat ehk agiilset arendusmudelit. See tähendab seda, et platvorm on paindlik ja muudatusi ning uuendusi tehakse vajadusepõhiselt, mis vastandub kosemudelile. Zoomi uuendatakse pideva tagasiside põhjal. Peale igat videovestlust küsitakse kohe kasutajalt, et kas kõik sujus ja kui mitte, siis milles viga või puudus seisnes. Samuti kasutatakse Zoomis ka kordustega ehk iteratiivset mudelit. See tähendab seda, et arendusprotsess jagatakse väikesteks tsükliteks, kus igas tsüklis analüüsitakse ning fikseeritakse mingit probleemset aspekti.
Ärimudel
Discord on samuti üks populaarsemaid videokõne platvorme. See tarkvara on üks parimaid näiteid illustreerimaks Freemiumi ärimudelit. Tähendab seda, et kõik baasfunktsioonid ning põhiline rakenduse kasutus on kõigile tasuta, kuid kui soov on ligi pääseda ka iseärasustele, mis lisavad kuidagi juurde senistele võimalustele, kas siis visuaalsete lisakaunistuste või näiteks parema videokvaliteedi poolest, siis tuleb maksta. Selleks on Discord Nitro ning selle alamvariandid, mis on üllatavalt populaarne tellimus. Peamiseks põhjuseks võib-olla see, et Discord on levinud demograafiliselt just nooremate inimeste seas vastupidiselt näiteks Zoomiga, mida kasutavad pigem vanemad inimesed. Discord kasutab sealjuures olukorda ära ning tutvustabki sinna võimalusi, mis on mängulise ja lõbusa temaatikaga (näiteks level'id, värvilised taustad ja emoji'd). Peale selle on Discord Nitro's ka mõned asjalikumad lisad, mis tõstavad video jagamise kvaliteeti ning laseb suuremaid faile üles laadida.
Kommentaarid
Postita kommentaar